Maluszkowo

+48 533 324 716

Karty zgłoszeniowe (edytowalna | PDF)

„Proszę pani od pogody,

Czy ten kwiecień nie chce zgody?

Sypie śniegiem, słońcem praży,

Deszcz i burza też się zdarzy”.

Miesiąc kwiecień  zaczęliśmy od Dnia Ptaków dzieci wysłuchały wiersza Juliana Tuwima „Ptasie radio” podczas czytania zgadywaliśmy jakie ptaszki tak ładnie śpiewają. Wykonaliśmy pracę plastyczną
z wykorzystaniem kredek i pięknych piórek dzięki temu nasze ptaszki były prze-kolorowe J

17 kwietnia obchodziliśmy wspaniały dzień kolorów. Tęcza jest to zjawisko optyczne
 i meteorologiczne, występujące w postaci charakterystycznego wielobarwnego łuku powstającego w wyniku rozszczepienia światła widzialnego, zwykle promieniowania słonecznego, załamującego się i odbijającego wewnątrz licznych kropli wody czyli deszczu. To krótka definicja tęczy. Każdy na pewno niejeden raz obserwował to zjawisko na niebie. Kolorowy łuk bardzo podoba się dzieciom i chociaż nie potrafią wytłumaczyć na czym polega to zjawisko wiedzą, że tęczę możemy zobaczyć wtedy, kiedy świeci słonce i jednocześnie pada deszcz. Choć tego właśnie dnia na niebie nie widzieliśmy tęczy zapragnęliśmy sami ją zrobić odbijając małe łapki czyli nasze ulubione ciap ciap. Wyszła nam przepiękna tęcza dzieci były zadowolone. Tego dnia nie zabrakło tez zabawy dydaktyczno – ruchowych
 z nauką kolorów. To był prawdziwie kolorowy dzień

24 kwietnia na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ ZIEMI. W tym dniu dzieci przyszły do żłobka z misją nauki jak żyć zgodnie z przyrodą . Od najmłodszych lat uczymy dzieci zasad segregacji śmieci oraz kształtujemy w nich postawę ekologiczną. Dzieci z naszego żłobka choć jeszcze są bardzo małe, to już wiedzą że należy dbać o naszą planetę. Z tej okazji wykonaliśmy prace plastyczne z wykorzystaniem plasteliny. Lepienie z plasteliny jest jedną
z najlepszych aktywności rozwijających małą motorykę, zdolności manualne i sprawność dłoni. Jest to również świetna zabawa pobudzająca dziecięcą wyobraźnię. Dzieci poznały jakie kolory ma nasza planeta i poznały jej kształt. Na koniec poukładali figurki zwierząt i bawiły się nimi przez bardzo długi czas. naszym dzieciom bardzo podobała się taka edukacyjna i sensoryczna zabawa